Blogmas #5: "Коледна песен" на Чарлз Дикенс

19:16




Книга: "Коледна песен"
Година: 1843
Жанр: Новела
Автор: Чарлз Дикенс
Оценка: 


"Няма нищо друго в света, така заразно и неустоимо, както смехът и доброто настроение."


Едва ли има някой, който да не е чувал за известното произведение на Дикенс, или пък поне за скъперника чичо Скрудж. Вярно, историята е предимно детски насочена, но е и истина, че като дете нито ми е била четена "Коледна песен", нито пък и сама съм се впускала в прочит. Доста по-късно разбрах за книгата, и не на осмата си Коледа, а на 18-тата получих екземпляра под елхата си, но дори и така, моментално се превърна в любим и свиден за мен коледен предмет. 


"За това е и хубаво да бъдеш дете понякога, още повече, когато е Коледа"

По принцип не съм сноб относно книгите си - имам накъсани, остарели, пожълтели, задигнати от роднини и взети на безценица, но точно за тази книга съм изключително доволна, че я имам в този нов, гланциран и илюстриран вариант. Толкова е хубава - с картинките, шрифта, уханието, че наистина още малко остава да повярваш, че героите ще оживеят от страниците. 


Многократно адаптирана за кино, театър и опера, историята проследява трансформацията на злия скъперник Скрудж, който от безскрупулен старец се превръща в добродетел. В краткото повествование присъстват свръхестествени образи, магическо превъртане на времето и актуални характеристики и проблеми. 


"Бог ни благославя; всеки един."

Като литературно четиво е лесно за четене (сигурна съм, че е така само на български, староанглийският се явява доста труден :D), предизвиква пъстри образи и вдъхновява искрено. Връща надеждата за доброто и те превръща в оглупяло от безгрижие дете. От киноверсиите съм гледала единствено тази от 2009-та година и за спомен имам един много наситен аромат на мандарини и канелени свещи. Със сигурност, ако не сте гледали, гледайте тази версия - тези, които не харесват Джим Кери (като мен :D), мога да ги "успокоя", че е толкова гримиран, че ще забравите кой гледате всъщност.



"Призрак на бъдещето, от теб се страхувам повече, отколкото всеки друг спектър, който някога съм виждал."

хх

You Might Also Like

0 коментара